Profesjonalny serwis, wymiana i sprzedaż opon Warszawa Ursynów ul. Okaryny. Felgi aluminiowe, czujniki ciśnienia. Tel. 226436155
  • Warszawa - Ursynów,
    ul. Okaryny 15

Zalecamy:

1. Wymianę zaworu co montaż opon, ale co najmniej raz na rok.

Zawór należy wymienić nie tylko ze względu starzenie się, ale też ze względu na siłę odśrodkową jaka na niego działa. Im większa prędkość, tym większa siła działająca na zawór. Zawór pracuje podczas jazdy, a przy prędkości ok 140 km/h odchyla się o kąt ok 30° i wraca do pozycji pionowej. Przy dłuższej eksploatacji zawór zaczyna pękać i w związku z tym może pojawić się nieszczelność. Ubytek ciśnienia może doprowadzić do uszkodzenia opony, a przy wydmuchnięciu/urwaniu się zaworu do niebezpiecznej sytuacji jaką jest nagła utrata powietrza w kole. Zawory powinny być wymieniane przy każdym montażu opon. Jeżeli jednak z jakichś przekonań lub oszczędności nie chcecie Państwo wymieniać zaworów co wymianę opon, to zdecydujcie się na ich wymianę przynajmniej raz do roku przy zmianie na opony zimowe, zawór jest wtedy elastyczny i przy niższych temperaturach jest mniejsze ryzyko uszkodzenia go, np. w koleinie ze śniegiem możemy go naderwać gdy będzie stary i sztywny.  

Wymiana zaworu standardowego do samochodu osobowego to koszt 5 zł brutto. W sytuacji, gdy nasz montażysta stwierdzi, że zawór może stwarzać niebezpieczeństwo, to jest zobowiązany wymienić go na Państwa koszt. Proszę pamiętać, że sprawny zawór to Państwa bezpieczeństwo.

2. Czyszczenie piast, o ile jest taka konieczność, i zabezpieczenie odpowiednim środkiem gwarantuje właściwe ułożenie i przyleganie felgi do piasty oraz bezproblemowe zdejmowanie koła.

3. Ponowne sprawdzenie dokręcenia kół po przejechaniu 50 km.

Dokręcenie kół sprawdza się ze względu na bezpieczeństwo. Śruby/nakrętki mocują koło do piasty i zostają poddane naprężeniom i siłom występującym podczas jazdy. Naprężenia mogą spowodować dokręcenie lub poluzowanie się kół.  Ze względu na ryzyko odpadnięcia koła podczas jazdy należy sprawdzić ponownie dokręcenie śrub/nakrętek po przejechaniu 50km od momentu wymiany.

4. Sprawdzenie ciśnień w kołach co 3-4 tygodnie, najlepiej na zimnych oponach (opony, które nie były używane w ciągu ostatnich 2 godzin lub przejechano na nich mniej niż 3 km z małą prędkością).

Utrzymanie właściwego ciśnienia w oponach optymalizuje ich osiągi, zwiększa bezpieczeństwo jazdy, wpływa na oszczędność paliwa, zmniejsza koszty i sprawia że opony są bardziej przyjazne środowisku.

Za niskie ciśnienie wpłynie na nadmierne zużycie się boków czoła bieżnika, większe opory toczenia i nadmierne spalanie. Czas użytkowania opony napompowanej w 80% może być o 20% krótszy. Oznacza to stratę 8000 km przy potencjalnym przebiegu 40 000 km.

Za wysokie ciśnienie wpłynie na zużywanie się środkowej części czoła bieżnika. Zbyt mocno napompowana opona jest sztywniejsza i gorzej tłumi nierówności nawierzchni, a także wydłuża drogę hamowania ponieważ zmniejsza się powierzchnia styku z podłożem.

Prawidłowe ciśnienie pozwala kierowcom na doświadczenie komfortu, żywotności i optymalnych osiągów opony. Ciśnienie musi być sprawdzane na dobrej klasy manometrach.

5. Przydatność opon do użytkowania.

Odradzamy montażu starych opon. Przy corocznym badaniu technicznym samochodu diagności ustalili mniej więcej granicę żywotności opony na ok 10 lat.

Michelin, który produkuje bardzo wytrzymałe opony klasy premium odniósł się do swoich produktów i zaleca, żeby opony które osiągnęły wiek 10 lat licząc od daty produkcji zostały wycofane z eksploatacji bez względu na pozostałą rzeźbę bieżnika. W boku opony są zazwyczaj tylko włókna i ze względu na ich wytrzymałość oraz bezpieczeństwo zaleca się wycofanie z obiegu starych opon.

Opony zimowe można eksploatować przez 4-5 sezonów przy zachowaniu dobrych osiągów. Dolna granica wysokości bieżnika dla opony zimowej to 4 mm.

Opony letnie możemy eksploatować dłużej, nawet do 10 lat. Po okresie 5 lat użytkowania opony należy dokładniej przeglądać pod kątem spękań i deformacji. Kontrola ta powinna być przeprowadzana regularnie, co najmniej raz w roku. Dolna granica wysokości bieżnika dla opony letniej to 3 mm, ale należy pamiętać, że od 4 mm i poniżej zaczyna już zdecydowanie brakować „zbiornika na wodę” i możliwość poślizgu opon na mokrej nawierzchni zdecydowanie rośnie.

Zaplanuj swoje spotkanie
Twój specjalista ds. napraw samochodowych i konserwacji
22 643 61 55

Copyright © All Rights by Serwis Gum